Interview Mieke Bartens, SWG

Sinds de start van Tapperuse werken we samen met Select Wellness Group (SWG). Bij 25 wellness-locaties in Nederland kunnen onze gebruikers ‘tappen’®: betalen voor de tijd dat ze er zijn.

Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar de ervaringen tot nu toe. Lees hieronder het interview met Mieke Bartens, voorzitter van Select Wellness Group.

Hoe verliep de implementatie bij de 25 sauna-locaties?

“Prima, de locaties stonden snel live in de app. Zoals bij elke nieuwe trend of ontwikkeling, is het voor het personeel alleen wel even wennen. Sommige sauna-eigenaren geloven volledig in het concept en doen er alles aan om Tapperuse te promoten. Andere eigenaren vinden het toch ook spannend en willen eerst de voordelen ervaren. Wat we nu al wel merken is dat het gemiddelde bedrag per transactie best hoog ligt. Mensen komen niet voor een half uurtje langs, maar blijven toch wel minimaal 2-4 uur binnen. Dat is fijn en biedt veel vertrouwen voor de toekomst.”

 

“We zien dat de app ervoor zorgt dat mensen vaker terugkomen”

 

 

Hoe is jullie ervaring met Tapperuse tot nu toe?

“Als gebruikers goed kunnen in- en uittappen®, is de ervaring heel positief, van beide kanten. Maar we waren er al vanaf de start van Tapperuse bij en hebben toen wel last gehad van hick ups, beginnersfoutjes in de app. Gebruikers ondervonden dan problemen met intappen®. Dat is vervelend voor de medewerkers in de sauna, omdat zij willen helpen en op zo’n moment eigenlijk niets voor hun gasten kunnen doen. Gelukkig werden de problemen altijd snel opgelost via de Tapperuse helpdesk en zijn de foutjes inmiddels uit de app.”

Merk je verschil tussen je vaste bezoekers en Tapperuse bezoekers?

“Nee, niet echt. Daar is het ook nog wat te vroeg voor, denk ik. Bovendien hebben we Tapperuse flink gepromoot bij ons huidige publiek. We zien dat de app ervoor zorgt dat mensen vaker terugkomen. Zo is er een vaste bezoeker die sinds de start van Tapperuse al 7 keer getapt voor 2 uur. En een echtpaar dat het fijn vindt om ‘s avonds na werk nog even de sauna in te gaan, doet dit nu ook vaker. Het zou mooi zijn als het aantal aangesloten locaties blijft doorgroeien en gebruikers steeds makkelijker een nieuwe locatie proberen. Dan vindt er ook kruisbestuiving plaats.”

 

Wat zou je graag anders zien in de toekomst?

“We merken dat gasten soms bang zijn dat een transactie duur uitvalt. Maar zij betalen met de app nooit meer dan de dagprijs, exclusief €0,75 transactiekosten. Wat mij betreft kan dit wel iets duidelijker worden gecommuniceerd. En oja, onze locaties kijken er naar uit om de prijs per minuut te mogen wijzigen. Voor de startfase hebben we een vaste prijs per minuut gehanteerd voor alle locaties, dat gaat straks veranderen. Daar kunnen ze dan mee spelen, in het weekend, doordeweeks. Zo maken ze de daluren bijvoorbeeld wat aantrekkelijker en spreiden bezoekers zich beter over de dag.”

Tenslotte, waarom heb je gekozen voor een samenwerking met Tapperuse?

“Dat is eenvoudig: ik geloof in deze nieuwe manier van betalen, van beleven. Je geeft je gasten een gevoel van vrijheid. Eerder hebben we wel eens een 2-uurs tarief gehanteerd voor een aantal van onze wellness-locaties, om kort en spontaan bezoek te stimuleren. De gasten keken toen alleen alsnog steeds op de klok. Dat draagt natuurlijk niet bij aan een ontspannen ervaring. Met Tapperuse zijn ze helemaal vrij om zelf te bepalen hoe lang ze blijven. Ik denk dat dit de toekomst is.”

 

LEES HET VOLGENDE BERICHT
Hoe het werkt: voordeeluitje met een groep
LEES HET VORIGE BERICHT
Tappen®: huur een fiets en betaal per minuut