Interview Pamela Stolze, Avifauna

Een van de eerste Tapperuse locaties is Vogelpark Avifauna. Bij het geweldige dierenpark in Alphen aan den Rijn kunnen onze gebruikers ‘tappen’: per minuut betalen en alleen voor de tijd dat ze er zijn. We interviewen Pamela Stolze, marketing manager van het park, over haar keuze voor Tapperuse® en de ervaringen tot nu toe.

Waarom heb je gekozen voor een samenwerking met Tapperuse?

“We vinden Tapperuse een origineel initiatief waar we in geloven en waar we extra doelgroepen mee hopen te bereiken. Jonge gezinnen bijvoorbeeld, die na het sporten van de kinderen op zaterdag nog wel even langs willen komen, maar dat normaal gesproken qua tijd en geld niet de moeite waard vinden. Met Tapperuse is zo’n bezoek ineens wel een optie, omdat het niet nodig is om een dagticket te kopen. En als mensen nog niet weten dat Avifauna zo leuk is, nemen ze met Tapperuse eenvoudig een kijkje in ons park. Dan hopen we natuurlijk dat ze terugkomen, of dat nu met de app is of niet. ”

Is het dan zo dat de bezoekers via Tapperuse maar kort in het park blijven?

“Dat kan ik nog niet echt zeggen. We hebben na de lancering van de app een maand meegedraaid en in de winter zijn we dicht geweest. We zijn nu net weer open, dus we hebben nog weinig zicht op hoe het bezoek zich gaat ontwikkelen. Maar ik ben niet echt bang voor kort bezoek, eigenlijk. Al blijven mensen maar een uurtje, het gaat mij erom dat ze een leuke dag beleven. Een positieve ervaring wordt doorverteld en de beste reclame is toch mond-op-mond. Ik heb veel liever dat bezoekers een uurtje langskomen en heel enthousiast zijn, dan dat ze helemaal niet komen. ”

 

We zijn normaal ook niet zulke pioniers, maar zowel de directeur als ik hadden gelijk veel vertrouwen in het product. Overal was over nagedacht en er werd goed geïnvesteerd in productontwikkeling.

 

Hoe is de implementatie van de dienst verlopen?

“Prima, we we werken gewoon met e-tickets en hoefden niets te veranderen aan ons eigen systeem. En er was geen investering nodig, dus we dachten: ‘laten we het gewoon proberen!’ We zijn normaal ook niet zulke pioniers, maar zowel de directeur als ik hadden gelijk veel vertrouwen in het product. Overal was over nagedacht en er werd goed geïnvesteerd in productontwikkeling. Aanvankelijk was ik nog wel bang voor fraude, dat mensen bij de deur zouden uittappen en dan weer terug naar binnen zouden gaan, maar dat is niet aan de orde. De gps-zone hebben we nog wat aangescherpt om daar helemaal zeker van te zijn. ”

 

Sinds kort is dynamic pricing geïntroduceerd, wat vind je daarvan?

“Daar gaan we binnenkort mee werken. Door de ticketprijs op rustige momenten te verlagen, kunnen we bezoek stimuleren. We willen de doordeweekse dagen bijvoorbeeld goedkoper maken dan de zondagen. Het is geen must, we hebben geen probleem met de bezetting, dat het op zondag bijvoorbeeld té druk is in het park. Maar het zou wel leuk zijn om doordeweeks wat meer reuring te hebben, zeker in het voorseizoen moeten we het dan toch echt hebben van de schoolreisjes. Al zullen gezinnen met schoolgaande kinderen natuurlijk nooit op maandagochtend komen, hoe goedkoop het ook is. Ik ben benieuwd wat dynamic pricing Avifauna gaat opleveren!”

De start van Tapperuse bij Avifauna ging gepaard met een event, hoe was dat?

“Dat was heel leuk! Tapperuse was toen nog vrij onbekend en zulke acties zijn natuurlijk ideaal als het idee moet groeien in de markt. Het Avifauna event werd op Facebook gepromoot en kinderen konden zich inschrijven om een middag mee te lopen met de dierenverzorgers. Normaal zijn er wel hele leuke vogeldemonstraties en voederpraatjes, maar dit was echt uniek. De dieren voeren kan alleen met een selecte groep kinderen. De winnaars vonden het geweldig, zij mochten voedsel maken voor de apen en de bijzondere vogels voeren. De reacties waren heel positief. ”

Werk je ook nog samen met andere partijen, zoals kortingssites?

“Ja, we werken ook samen met kortingssites. Dat doen we omdat het promotie oplevert en de acties voor meer traffic zorgen. Maar het is niet te vergelijken met Tapperuse. Tapperuse is voor ons een nieuw kanaal voor de ticketverkoop, geen actiesite. Mensen komen op een andere manier langs. Ik denk dan aan een gezin dat een uitje heeft gepland op een regenachtige dag. Met Tapperuse wachten ze tot het droog is, voorkomen ze nattigheid en chagrijnige kinderen, maar beleven ze toch een leuke, zonnige middag. Of we die nieuwe doelgroep gaan bereiken met Tapperuse, moeten we nog ontdekken. De lente is in ieder geval begonnen!”

 

Ben jij ook enthousiast geworden? Meld dan nu je locatie aan via onderstaand formulier en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

 

 

LEES HET VOLGENDE BERICHT
Interview Krijn van Dijk, KidsZoo
LEES HET VORIGE BERICHT
Museumtrip Amsterdam met Tapperuse